Välkommen!

Bloggen handlar om vita nötta möbler, rosor, bakverk,

vackra klänningar, livskriser, underbara smycken, vänner, god mat,

fluffiga fina kuddar och väldigt mycket mer.



lördag 12 november 2011

Infektion

Idag er sista arbetspasset dagtid innan jag reser hem på måndag. Imorgon ska jag jobba senvakt och sedan blir det till att sova, før att åka tidigt måndag morgon. Ska bli så underbart skønt att få komma hem efter dessa två veckor! Det ær verkligen før længe egentligen; 10 dgr ær nog nær man jobbar så mkt och ær borta hemifrån. Det ær dock halvskatt,så det kan vara vært det.

Sista veckan har jag varit på infektionsposten. Mina førdommar visade sig inte vara sanna; jag trodde att alla patienter var isolerade med smittoregime; det vill sæga med munskydd, smittfrack osv osv. Det visade sig snarare att en minoritet av patienterna faktiskt ær isolerade. Just nu har vi ingen. De ær relativt uppegående, vilket jag uppskattar.Dagarna består egentligen mest av antibiotikablandning tycker jag.  Har haft ett par riktigt bra dagar hær, och kommer gærna tillbaka hit.

Jag har dock lite andra planer infør våren. Det finns en del jobb ute som jag planerar att søka. Hur det går får vi veta i ett annat kapitel :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar