Välkommen!

Bloggen handlar om vita nötta möbler, rosor, bakverk,

vackra klänningar, livskriser, underbara smycken, vänner, god mat,

fluffiga fina kuddar och väldigt mycket mer.



måndag 11 april 2011

Äääääntligen!! 

Jag har ju kämpat med de sa***s macronerna sen innan jul någon gång, men misslyckats var gång. Nu följde jag Manuelas recept på www.passionforbaking.com. Dessutom köpte jag färdigskållade, skalade mandlar som jag sedan malde i mandelkvarnen jag fick av mamma i vintras. Sedan siktade jag mandelmjölet så det blev så fint som möjligt. De gula är smaksatta med citron och de rosa med hallon. Fyllningen är gjord på vit choklad, grädde och citronessens/hallonpuré. Det sura i båda smakerna bryter av fint mot den söta chokladen.
Titta vad fint resultatet blev! Helt perfekta!












Fredens lilja!

2 kommentarer:

  1. Så j*la fina de blev....galet bra gjort!!!! Hoppas du har det bäst!!!
    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Makaroner.....? Ring mig om du vill ha recept!!!! Men de bakelser som du gjort var ju helt fantastiska!! Önskar att du bodde lite närmare! Skulle gärna vilja ha ett smakprov!! P.s förstår att bakelserna heter något som liknar makaron men jag har aldrig hört talas om dem!

    Puss och kram från Mamsen

    SvaraRadera