Välkommen!

Bloggen handlar om vita nötta möbler, rosor, bakverk,

vackra klänningar, livskriser, underbara smycken, vänner, god mat,

fluffiga fina kuddar och väldigt mycket mer.



onsdag 9 februari 2011

I gårdagens Aftonbladet..

..kunde man läsa om hur otroligt lata vi 80- och 90-talister är. Bullshit! Jag har jobbat sen jag var 13, flyttade hemifrån när jag var 16 och har varit självförsörjande sen jag var 18.
Här kan ni läsa artikeln.

Hur lätt tror ni, sk. vuxna, att det är att få jobb numera? Antingen krävs det en akademisk utbildning för de stackars ungdomarna, eller så krävs det erfarenhet. Hur lätt tror ni då att det är att komma in på arbetsmarknaden? Något är snett i samhället när det är såhär. Och visst håller ni också med mig om att det finns lata, oengagerade människor i alla generationer?
Snälla, tryck inte ned oss i skorna bara för att vi är yngre. Det har folk gjort i alla generationer, och tänk tillbaka på er själva när ni var unga innan ni fördömer oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar