Välkommen!

Bloggen handlar om vita nötta möbler, rosor, bakverk,

vackra klänningar, livskriser, underbara smycken, vänner, god mat,

fluffiga fina kuddar och väldigt mycket mer.



tisdag 3 maj 2011

Det blir ju inte alltid som man tänkt sig

Tur att mina chanser att få jobbet på Ulricehamns vårdcentral är små...

Jag tänkte uppdatera er ang mina planer i sommar. Om sju veckor slutar jag på avd G (äntligen) och sedan har jag semester en vecka, dvs över midsommar (västkusten någon?). På söndagen midsommarhelgen åker jag till Oslo där jag ska bo och jobba sex veckor under sommaren. Kommer bli så jäkla roligt! V 29 tar jag dock en paus och är här i Jönnet. Sedan hoppas jag ju såklart att jag kommer in på någon eller några av mina val av vidareutbildningar. Är redo att ta steget vidare i livet och karriären.
Här nedan är några peppande citat för att våga göra vad DU vill i livet.

"Alla stordåd i den här världen åstadkoms av människor som är naiva och har en idé som är uppenbart omöjlig att genomföra." (Dr. Frank Richards)

Om tjugo år kommer du vara mer besviken över sakerna du inte gjorde än de du gjorde. Så kasta loss. Segla ut från den säkra hamnen. Fånga vindarna i dina segel. Utforska. Dröm. Upptäck.

Om du tänker för länge på nästa steg kommer du att tillbringa resten av ditt liv på ett ben. (Kinesiskt ordspråk)

Den som väntar på rätt tillfälle förlorar tid. (Giordano Bruno)


Fridens lilja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar