Välkommen!

Bloggen handlar om vita nötta möbler, rosor, bakverk,

vackra klänningar, livskriser, underbara smycken, vänner, god mat,

fluffiga fina kuddar och väldigt mycket mer.



tisdag 19 juli 2011

Där ser man..

Jag har ju som ni alla vet sökt till diverse olika program på avancerad nivå till hösten. Jag visste redan innan svaret kom att det är otroligt höga meritvärden som krävs. Tex måste du ha över 80 hp (ca 1 år och ett par månader) extra förutom sjuksköterskeexamen för att komma in i Sthlm. Däremot kom jag på 4e reserv i Växsjö, anestesi, och 19e reserv i Borås, anestesi. Jag kom även in i Örebro, och först blev det en besvikelse då jag trodde det var en "mindre värd" utbildning än de andra som man tar magisterexamen i. Jag läste dock nu om programmet på Örebro Universitets hemsida. Det ger magisterexamen, är till för sjuksköterskor och kan även leda till masterexamen med arbete om förbättringsarbete. Det är halvfart, man kör tre dagar intensiva föreläsningar ca var 3-4e vecka. Det här ger mig ju en möjlighet att jobba en massor. Jag vill ju absolut inte ha mer lån, det vore döden. Det är jobbigt redan nu när inbetalningarna kommer.

Vad tror ni? Örebro vore kanske lämpligt. Det är hur intressanta föreläsningar som helst, bara om saker man vill lära sig. Mycket medicinskt, tex om intoxikationer, lungmedicin, kardiologi, hur man läser EKG, hur akutmottagningen fungerar osv osv. Det här måste ge en fördel vid arbetssökande efter examen tänker jag.

Jag är hur som helst på god väg mot mitt drömjobb! Man får aldrig ge upp. Som en klok människa sade: "Pessimisten har lika ofta rätt som optimisten, men optimisten har bra mycket roligare..".


Så vacker..
Eller varför inte:

Peace and love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar