Välkommen!

Bloggen handlar om vita nötta möbler, rosor, bakverk,

vackra klänningar, livskriser, underbara smycken, vänner, god mat,

fluffiga fina kuddar och väldigt mycket mer.



söndag 24 juli 2011

En förändring i historieböckerna

Sista dagarnas händelser, från bomben 15.20 i Oslo till massakern på Utøya, har skakat världen än en gång. Historian kommer berätta om den mörka fredagen i slutet av juli då en norsk extremist valde att avsluta så många liv han kunde.

För min del har helgen bestått av idel nyhetssändningar, jag har suttit som klistrad framför datorn, även på jobbet, sömnsvårigheter och ångest över att återvända dit idag. Det är inte det att jag är rädd att något ska hända, det är mer att jag tycker det känns jobbigt att vara i landet som sörjer.

Jag kommer räkna ner dagarna tills jag kommer hem till Jönköping igen, det är mer hemma än något annat.


Peace and love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar