Välkommen!

Bloggen handlar om vita nötta möbler, rosor, bakverk,

vackra klänningar, livskriser, underbara smycken, vänner, god mat,

fluffiga fina kuddar och väldigt mycket mer.



tisdag 12 juli 2011

Nattvakt

Inatt är det inte sova-så-gott-man-kan i hybeln utan nattvakt på GSR-geriatrisk- slag- och rehabiliteringsavdelning. Det har tydligen varit ovanligt lugnt i ett par veckor och jag tackar och tar emot. Det innebär ju att jag kan ta allt i min egen takt och hinna lära mig det. Annars är det lätt att det blir stressigt. Här har man ju ansvar för allt patienten gör från morgonstell (hygien) till att servera dem mat och dela ut mediciner i tid. Det kan lätt bli mycket att göra om man har fyra fem vårdkrävande patienter. Men jag klagar inte.
Efter denna nattvakt är jag ledig ända till torsdag morgon, två hela dygn (!!). Med tanke på att jag varit ledig två dagar totalt sen jag kom hit för tre veckor sen känns det lite konstigt. Men sen är det bara två dagvakter kvar och sen tillbaka till kära Jönköping igen på fredag eftermiddag. Och jag ser fram emot det. Att träffa alla vänner, bo i min egen fina lägenhet osv. Blir skönt med en pause.

Jag och Lovisa var ut i Oslo i helgen, än en gång blev det supersent (tidigt..?) men det gick bra ändå. Dessa jäkla nattbussar.
En observation som gjordes var att det är precis lika stor köttmarknad här som hemma. Ikke överraskande. Däremot känner man sig gammal när folk som raggar på en är 91or. Då fick jag lust att gå därifrån.

Stor kram på er.
Peace and love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar