Välkommen!

Bloggen handlar om vita nötta möbler, rosor, bakverk,

vackra klänningar, livskriser, underbara smycken, vänner, god mat,

fluffiga fina kuddar och väldigt mycket mer.



lördag 19 mars 2011

Nattuggla

Sitter på extravaket vi har på avdelningen och funderar på livet. Vad jobbigt det är när alla beslut bara hopar sig över en och man inte riktigt är nöjd med situationen.

Jag fick se min lönespec idag och jag är besviken. Inom vilket annat område än Landstinget finns det möjlighet att vara så jävla lågbetald fast man sliter ut sig!? Min lönespec innehöll övertid för Ösd-resan samt övertid för sju nätter. Tror ni det är värt det eller? Man ska jobba sina 181 timmar och inget mer, för det är det faktiskt inte värt. Tyvärr. Av den anledningen är jag sugen på att sticka till Norge, känna lite kosing.
Jag har även skickat in intresseanmälan för att hyra ut min lägenhet under Elmiamässorna. Det är många som tjänar rätt bra på det, någon tusenlapp per natt kan man iaf tänka sig att få.
Och just det, tomten, jag önskar mig vår också.



Fredens lilja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar