Välkommen!

Bloggen handlar om vita nötta möbler, rosor, bakverk,

vackra klänningar, livskriser, underbara smycken, vänner, god mat,

fluffiga fina kuddar och väldigt mycket mer.



måndag 14 mars 2011

Utmana mig själv

Ni vet den där känslan när man står vid den bildliga klippkanten och är redo att ta språnget? Den känslan infinner sig hos mig just nu. Jag vet inte alls vad som väntar mig inom en snar framtid, men jag är redo att ta reda på det! Jag behöver utmana min trygghet, min kompetens och min självkänsla. Jag måste ta reda på vad jag klarar av och vad jag inte klarar- för att kunna bli bättre på det.
Ett sätt att göra det är ju såklart att byta jobb. Jag hoppas att det sker inom en snar framtid och att jag får tillfälle att visa vad jag verkligen går för. Just nu känns det som om jag befinner mig i ett sorts limbotillstånd som varken ger mig något eller utvecklar mig. Det där tillståndet är farligt, farligt. Det gör att man är kvar för att man är bekväm, eller för att man inte vågar annat.
Ett bra och fint citat från Ebba Lindsö- tidigare VD för Svenskt Näringsliv:

Vad är mod?
Att konfrontera drakarna
Övervinna hindren
Förstå riskerna
Verkligen leva
Alltid hoppas
Gå hela vägen
Och förvänta sig det bästa
Det säger väl en del om vad man måste göra för att utvecklas? Hava mod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar