Välkommen!

Bloggen handlar om vita nötta möbler, rosor, bakverk,

vackra klänningar, livskriser, underbara smycken, vänner, god mat,

fluffiga fina kuddar och väldigt mycket mer.



onsdag 22 juni 2011

Baerum

Framme i lilla
Baerum. Lyckades ta mig med allehanda transportmedel med ca 100 kg bagage till min lilla hybel ca 500 meter från sykehuset. Väl där insåg jag varför boendet var gratis. Inte hade jag förväntat mig en svit men kanske något som inte ser ut som en bosnisk studentkorridor från krigstiden. Men det är lugnt och skönt och det är aldrig någon kö till toaletten :-) Det bästa är helt klart Harry Potter-affischerna som sitter uppe på varje vägg. Med gänget från Hogwarts känner jag mig trygg. Kan dock inte låta bli att se liknelsen mellan mig i nuläget och stackars Harry när han bodde under trappen hos familjen Dursleys.
En annan överraskning var ju att man tydligen skulle veta att man skulle hämta lakan och handdukar på sykehuset. Det visste inte jag.

Har nu iaf jobbat två dagvakter på sykehuset. Tyvärr hade något strulat längs veien så jag har hamnat på en geriatrisk avdelning med slag och neuro. Jag kommer säkert lära mig massor men det var tråkigt med tanke på att geriatriken var ett av mina önskemål att INTE få hamna på. Men men, lika glad för det är jag. Nästan :-)
Får opplaering till fredag och sen jobbar jag solo fr.o.m. lör mor. Söndag jobbar jag dubbelpass, yay! Svinigt mycket pengar!
Sammanfattningsvis är det bra och jag trivs! Imorrn ska jag till skattekontoret och ordna skattekort så jag kan få min feta lön. Dessutom ska jag fika med en tjej från Timrå, hej hopp!
Nu ska jag till Rimi för att handla spagetti.


Peace and love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar