Välkommen!

Bloggen handlar om vita nötta möbler, rosor, bakverk,

vackra klänningar, livskriser, underbara smycken, vänner, god mat,

fluffiga fina kuddar och väldigt mycket mer.



torsdag 16 december 2010

Så förbannad

Ingen har väl missat bombdådet i Stockholm i helgen. Jag har med stort intresse följt mediabevakningen och jag har fortfarande svårt att förstå att det har hänt i Sverige, vi som anses så neutrala. Tyvärr (?) har Vilks orsakat en storm av muslimskt hat mot oss. Jag tycker inte att han ska behöva ångra sig, gjort är gjort och vi har yttrandefrihet här i Sverige. Sedan kanske det är hets mot folkgrupp och det är inte okej, vare sig det är Vilks eller SD, men hur som. Det rättfärdigar aldrig ett sånt här dåd. Idag publicerade Aftonbladet ett klipp där Taimour berättar om varför han gör det han gör och han ber sin familj om förlåtelse. Ilskan kokar i mig när jag hör detta. Han säger att alla muslimer i Sverige och Europa är så förnedrade och att de ska agera, om de så bara har en kniv. Vadfan? Åk hem till Mellanöstern om det inte passar. Vår attityd blir inte bättre på grund av såna här idiotdåd. Och jag tycker synd om de muslimer som lever precis som vi. De skulle aldrig göra något liknande men ändå kommer de dömas. Jag känner även för hans familj. Om de nu är så oskyldiga som det verkar.

Blir arg!
här hittar du ljudfilen.


Fredens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar