Välkommen!

Bloggen handlar om vita nötta möbler, rosor, bakverk,

vackra klänningar, livskriser, underbara smycken, vänner, god mat,

fluffiga fina kuddar och väldigt mycket mer.



torsdag 11 augusti 2011

Its a winning streak

När jag sitter och lyssnar på det ihärdiga regnet och önskar att jag vore någon annanstans, slår det mig att denna utmaning snart är över. Med nervositet, höga förväntningar och med en pirrande känsla av äventyr åkte jag i juni till Norge för att jobba som sjuksköterska. Inte bara kändes det utmanande i form av språk- och rutinbarriären men också den somatiska biten som satte små käppar i hjulet på mitt självförtroende. Nu, endast fyra arbetspass kvar inse jag att jag har klarat utmaningen med väl godkänt. Patienterna berättar om hur flink jag är och personalen att de gillar att jobba med mig, och inte minst chefen som önskar att jag kommer tillbaka. Jag själv har utvecklats enormt på bara sju veckor, och därför är jag så tacksam mot mig själv att jag åkte.

Nu väntar nästa utmaning i form av medicine magisterexamen i akutsjukvård. Det ligger spännande tider framför mig, och allt jag gör för mig närmare målet.
Jag gottar mig åt det medan jag känner mig lite ensam, och regnet bara öser.


Peace and love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar